Tipy na zdravé a chutné svačinky

0 Comments


Krom snídaně, oběda a večeře bychom měli do našeho stravovacího režimu zařadit i svačiny, které nám pomohu doplnit energii mezi hlavními jídly. Ideální svačina by měla obsahovat vyvážený poměr živin. Jsou to hlavně sacharidy, bílkoviny, zdravé tuky nebo vitamíny a minerální látky. V případě dopolední svačiny, by pak jídlo mělo tvořit asi 15% z celkového denního příjmu energie.Zdravý salát
 
Skvělou variantou je pak celozrnné a tmavé pečivo, které je bohaté na sacharidy i vlákninu, právě ta má příznivý vliv na naše střeva a trávení. Bílé pečivo oproti tomu není tak výrazným zdrojem živin a vlákniny a zasytí tělo na daleko kratší dobu. Jako zdroj vlákniny můžeme taká sáhnout po ovoci a zelenině. Nezdravé pomazánky a uzeniny by pro vás měly být tabu, raději je nahraďte šunkou s vysokým podílem masa. 
 
Odpolední svačina už by měla být malinko méně kalorická, měla by tvořit přibližně 10% z celkového denního energetického příjmu. Volte potraviny, které mají menší glykemický index, zasytí vás na delší dobu. Jednoduché cukry vás sice dopijí energií, ale na poměrně krátkou dobu. V takovém případě vás po chvilce přepadne zase chuť na sladké nebo hlad.
 

Několik tipů na zdravé svačiny, které zaručeně zaženou hlad:

  1. Cizrnový hummus s plátky zeleniny

Tahle svačinka v podstatě nepotřebuje žádnou větší přípravu, je hotová za pár minut a je neskutečně dobrá a zdravá. Stačí koupit nebo vyrobit doma cizrnový humus a nakrájet na plátky mrkev, okurku, papriku nebo řapíkatý celer. Hummus můžete pro lepší chuť dochutit klíčky, které si doma sami vypěstujete. Mungo klíčení jsou speciální fazolky, díky kterým do těla dostanete spoustu vitamínů a antioxidantů.
 Čerstvé ovoce

  1. Lehký ovocný salát

Máte raději sladké svačiny? Není nic jednoduššího, než si doma pokrájet sezónní ovoce, zakápnout citronovou šťávou a zdravý a chutný salát je na světě.